Global Research Refuses
to Link to Serendipity

On May 28, 2010, there was an attack on two mosques belonging to the Ahmadiyya Muslim Community in Lahore, Pakistan. The attackers opened fire with semi-automatic weapons and threw hand grenades at worshipers as they prayed, reportedly killing more than 79 people.

The Ahmadiyya sect of Islam was mentioned in an article by David Livingstone, Globalists Created Wahhabi Terrorism to Destroy Islam and Justify a Global State, published on this website in August 2004, but most non-Muslims would never have heard of the Ahmadiyyas, so this news would cause some people to search the web for further information about them. I did so also, and came across this in Google:

Clicking on this link leads to that page on Global Research's site (archived here). This page, published (as it says) on July 19, 2006, credits "Serendepity" as the source of this article, and at the bottom has "© Copyright David Livingstone, Serendepity, 2006".

Curiously the editor of this page apparently misspelled "Serendipity" as "Serendepity", and even more curiously the link to "Serendepity" is given as "" not as "".

On May 29, 2010, I sent the message below to Prof. Michel Chossudovsky, the editor of Global Research, via the given email address,

Dear Editor,

I note that nearly four years ago you reprinted David Livingstone's
article "Globalists created Wahhabi Terrorism to Destroy Islam
and Justify a Global State"
having picked this up from my website, Serendipity,
(this page went up on August 26, 2004).

You acknowledge the source, but unfortunately you managed
not only to misspell the name of my website
(you wrote "Serendepity") but also to screw up the URL
(you have "").  Considering your
usual careful attention to detail, I find this amazing!

Please correct the name and the links on your page,
both at the top and at the bottom, to:

Peter Meyer

I received no reply.

On May 29, 2010, I sent the same message to Prof. Michel Chossudovsky at his last known personal email address (with a cc to him at As at June 16 (and as at July 7) I had received no reply.

Let us examine this more closely. In 2006 Global Research discovered David Livingstone's article on this website, and decided it was worth republishing on their own site, and did so (without informing me). Since the article was not contributed directly to Global Research by its author, they had to cite their source, which they did, as "Serendepity" and "". Were these "mistakes" deliberate? That this was a deliberate misrepresentation of the source of the article is suggested not only by the erroneous spelling twice, once in the name of the site and once in the URL (repeated at top and bottom of their page), but by the fact that, also, the top-level domain .li was changed to .org. There has never been a "".

It appears likely that Global Research wanted to republish this article but did not want to link to the Serendipity website, and so deliberately misspelled the name of the site and substituted a false URL. And when, four years later, they were requested to fix this, they ignored the request.

Note added January 27, 2014: Upon noticing apparently sloppy editing of one of Richard K. Moore's articles republished on Global Research I checked the above-mentioned page on Global Research and I find that the links to the Serendipity website have been corrected.

Globalists Created Wahhabi Terrorism
to Destroy Islam and Justify a Global State
Serendipity Home Page